Acasa Noutati 5 motive pentru care te ingrasi in perioada sarbatorilor de iarna. Ce poti face pentru a le contracara

5 motive pentru care te ingrasi in perioada sarbatorilor de iarna. Ce poti face pentru a le contracara

7 min de citit

Iarna este o perioada festiva dominata de sarbatori, mancare buna, zile libere si mult timp petrecut in confortul casei alaturi de cei dragi. Insa, toata distractia este insotita de cresterea in greutare. In medie, in aceasta perioada, femeile se ingrasa cu unul sau chiar trei kilograme.

Sigur, nu trebuie sa renuntam la distractie si la sarbatorile pe care le iubim, dar sunt cateva lucruri pe care le putem face pentru a evita kilogramele nedorite si a ne bucura de sezon. 

Iata care sunt cele cinci motive sau capcane care cauzeaza iarna cresterea in greutate si ce poti face pentru a le evita.

Mesele de sarbatori

Sarbatorile de iarna sunt insotite de mese imbelsugate si poate fi greu sa fii atenta la cat de mult mananci. Este o perioada frumoasa, dar incarcata de preparate speciale pe care nu le consumi in restul anului, iar acest lucru iti poate afecta silueta.

Nu trebuie sa permiti ca mesele de sarbatori sa iti devina dusman, mai ales ca au o incarcatura spirituala si familiala importanta, ci doar sa te bucuri de ele intr-un mod constient si sa nu exagerezi. Pentru a evita supraalimentarea poti sa apelezi la mici strategii:

  • Trateaza mesele ca pe o degustare si consuma portii mici;
  • Nu te simti presata sa consumi toata mancarea din farfurie – o poti termina si mai tarziu;
  • Nu renunta la activitatile fizice in aceasta perioada;
  • Nu te infometa inainte de mesele festive. In ziua respectiva consuma mese mici si nutritive.

Mai putina activitate fizica

Vremea rece si zilele mai scurte din timpul iernii te pot descuraja sa iesi pe afara si sa faci miscare. Poti alege sa faci miscare acasa sau sa mergi la o sala de sport, dar s-ar putea sa nu te simti foarte motivata nici de aceste variante.

Daca nu poti respecta rutina obinsuita de exercitii in aer liber sau in interior, foloseste perioada in avantajul tau si practica sporturi de iarna. Daca nu te deranjeaza frigul, ia in considerare drumetiile, patinajul sau skiul, si, daca vrei ceva de interior, apuca-te de un curs de yoga sau de dans.

Perturbari ale somnului

Vremea rece si lipsa de soare pot afecta nivelul de activitate fizica, pot duce la perturbari ale somnului si, in cele din urma, la supraalimentare. Apare tendinta de a te trezi mai tarziu, de a sari peste micul dejun si de a manca mai mult la pranz si la cina. De asemenea, apare o pofta mare de dulciuri.

Somnul bun iti asigura nivelul de energie si te va ajuta sa faci alegeri alimentare benefice. Este bine sa te culci si sa te trezesti la aceeasi ora in fiecare zi. Astfel vei mentine o rutina sanatoasa, vei avea energie si elimini riscul de aparitie a caderilor de zahar din sange si a poftei de dulce.

Tulburari emotionale

Zilele mai scurte si lipsa soarelui pot afecta starea de spirit si pot cauza declansarea unor tulburari emotionale sezoniere. Este vorba despre o forma de depresie legata de schimbarea anotimpurilor de care sufera cca 5% dintre oameni. Simptomele includ tristete, anxietate, pofta de carbohidrati si cresterea in greutate, oboseala extrema si lipsa de energie, sentimentul inutilitatii, iritabilitate, diminuarea capacitatii de concentrare, izolare, somn indelungat si chiar ganduri sinucigase.

Aceste tulburari sezoniere sunt deseori corelate cu dieta saraca in elemente nutritive si cresterea in greutate si ar trebui tratate prin corectarea alimentatiei si exercitii fizice. Se recomanda sa fii activa zilnic cel putin 30 de minute, sa te asiguri ca primesti vitamina D iesind afara in timpul zilei, dar si din alimente precum peste gras, lactate fortificate sau suplimente, sa consumi multe legume, fructe, cereale integrale si proteine slabe.

Stresul

Lunile de iarna pot fi pline de bucurie, dar organizarea si vremea rece pot fi surse reale de stres, iar de aici si pana la supraalimentare mai este doar un mic pas. Controlul stresului te poate ajuta sa eviti cresterea in greutate in perioada de iarna. Poti incerca diverse tehnici de meditatie sau metode de relaxare, aromaterapia, pastrarea unui program de somn si a unui mod de viata activ. De asemenea, alege sa petreci timp de calitate cu cei dragi si adopta o alimentatie hranitoare si sanatoasa.

Incarca mai multe articole similare
Incarca mai mult de Anurag
Incarca mai mult in Noutati

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi si...

Construiesti o casa noua? Fa alegeri inteligente si foloseste lemnul stratificat pentru ferestre, usi si mobila!

O casa noua facuta de la zero aduce cu ea si o multime de alegeri si probleme privind mode…